De nieuwe dienstregeling voor de bussen in Groningen Drenthe zal zondag 28 juni van start gaan. Dit valt samen met de ingebruikname van het nieuwe busstation aan de zuidzijde van het Hoofdstation in Groningen. Ook start op 28 juni de zomervakantie-dienstregeling voor alle bussen.
Bron: De Schakel
De bussen vertrekken vanaf zondag 28 juni op Hoofdstation Groningen vanaf het nieuwe busstation aan de zuidzijde. Het nieuwe busstation is te bereiken via de reizigerstunnel, onder het spoor door. De bussen richting het centrum rijden straks vanaf het nieuwe busstation onder de treinsporen door, via de nieuwe bustunnel, naar het centrum en verder naar het oosten/noorden van Groningen. De bussen vanuit het zuiden en westen zijn straks sneller op het station, omdat ze niet meer om het station heen hoeven te rijden. Deze tijdswinst levert een besparing op voor het busvervoer, die wordt geïnvesteerd in uitbreiding van het aantal bussen op drukke lijnen in Drenthe en Groningen.
Lees hele artikel HIER